Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC2190477   Curs online d'aprofundiment a la Metodologia AICLE/CLIL
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   12/12/2023 - 18/2/2024 (45 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Federació de sindicats independents d'Ensenyament de Catalunya
  
  
  
Tipus activitat   38SI Curs online d'aprofundiment a la Metodologia AICLE/CLIL
  
Inscripció   01/09/2023 - 12/12/2023
  
Descripció i   Metodologia:   BREU DESCRIPCIÓ DEL CURS

En aquest curs s’ofereixen eines i estratègies que afavoreixen l’aprofundiment en l´ensenyament i aprenentatge de continguts curriculars i llengua anglesa a l´aula.

El curs està organitzat en 3 mòduls (un total de 10 Unitats) de teoria i exercicis, 2 tasques pràctiques i un projecte final.

A l´hora de realitzar el curs, l´alumne haurà d’ escollir en aplicar la metodologia entre una de les següents assignatures: Ciències Naturals, Ciències Socials o Arts plàstiques.

El curs es realitzarà íntegrament en Anglès i es demanarà als professors que tinguin un nivell mínim d´anglès equivalent al Nivell B2 del Marc Comú Europeu de Referència de les Llengües (MCERL).

METODOLOGIA

Es tracta de formació 100% online per tant els alumnes podran accedir a l’entorn d’aprenentatge amb total flexibilitat. Els continguts estaran sempre disponibles des del primer dia fins a la finalització del curs.

Cada unitat inclou un Test de progressió per consolidar el coneixement i comprovar la progressió dels alumnes al llarg del curs, així com diferents tasques. Habilitarem també diferents fòrums temàtics amb l'objectiu d'afavorir i facilitar un aprenentatge compartit.

El curs es tanca amb una última unitat dedicada a realitzar un projecte final que pot ser implementat en un context d'aula.

TUTORIES

El tutor s’encarrega d’establir una relació de complicitat amb l’alumne en diversos camps. Un és mitjançant la dinamització en missatgeria, tot recordant les tasques i informant del progrés de l’alumne al curs.

També existeix atenció telefònica per assistir a l’alumne quan sigui necessari per part del tutor o l’alumne així ho demani. Quan el tutor detecta que un alumne així ho necessita, es fa una trucada personal tot oferint assistència immediata i guiatge.

A les tasques que envia al llarg del curs, el tutor ofereix una avaluació escrita amb comentaris i avaluacions orals que envia a l’alumne on aconsella i fa recomanacions sobre la tasca entregada.

DIFUSIÓ

La publicitat i difusió de l'activitat es realitzarà mitjançant la nostra web www.fsiecatalunya.cat i per mail marketing.

PREU DEL CURS: 210 €
  
Objectius   OBJECTIUS

L´objectiu principal d´aquest curs és aprofundir en les característiques principals de l’enfocament AICLE/CLIL.

Un cop finalitzat aquest curs, el participant serà capaç de:

- Identificar les directrius europees que afavoreixen l’ensenyament integrat de llengua estrangera i contingut (AICLE/CLIL).
- Distingir i aplicar les estratègies necessàries per treballar la competència comunicativa i la lectora en l'ensenyament-aprenentatge d'una matèria no lingüística.
- Identificar els elements que comporta l’avaluació competencial per a la seva aplicació efectiva.
- Crear una seqüència didàctica CLIL competencial per poder-la implementar a l’aula.

  
Continguts   DESCRIPCIÓ CONTINGUTS

Per assolir els objectius d’aquest curs, el participant haurà d’estudiar i assimilar el conceptes següents:

- Les característiques d’AICLE/CLIL (revisió i ampliació).
- L’enfocament d’AICLE/CLIL a Europa.
- Les estratègies pel treball de les habilitats cognitives (ampliació).
- La comunicació i la comprensió lectora.
- L’ avaluació competencial.
- Realització d’una seqüència didàctica AICLE/CLIL competencial.
  
Formador/a   Mª Rosa Pérez Bohigas
  
Avaluació   PLA D’AVALUACIÓ DE L’ACTIVITAT

El pla d’avaluació inclou dos tipus d’avaluacions:

L’avaluació de l’aprofitament:

Per avaluar l´aprofitament del curs per part dels alumnes, es realitzaran els següents controls:

Tests: al final de cada unitat el participant haurà de superar un test autocorrectiu.

Tasques: el participant haurà de realitzar dues tasques pràctiques i un projecte final. El tutor corregirà les tasques pràctiques i el projecte final de tots dels alumnes i els avaluarà posant una nota de 0 a 100.


L’avaluació de la formació rebuda:

Grau de satisfacció del professorat.
Efectivitat d’aquesta en relació amb els objectius i necessitats de formació.
Possibilitat de transferir a l’aula la formació rebuda.
Metodologia emprada.
Materials lliurats.
Organització general de l’activitat.
Grau d’adequació de les persones formadores a partir de la informació recollida.
  
Requisits de  certificació   CERTIFICACIÓ

Per superar el curs i aconseguir la Certificació serà necessari:

Superar els test de cada unitat

Realitzar de manera satisfactòria les dues tasques pràctiques i el projecte final del curs. Per superar les tasques i el projecte final els alumnes hauran d´obtenir a cada tasca i projecte una nota igual o superior a 70.

Obtenir una nota final del curs, resultat de la mitja de les notes obtingudes a les tasques pràctiques i del projecte final, igual o superior a 70.
  
Persones  destinatàries   Professorat no universitari de centres d’educació infantil, primària i secundària.
  
E-mail   federacio@fsiecatalunya.cat
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 15/11/2023 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).